fredag den 24. juni 2011

Mellemmad

Havreboller, serranoskinke, mozzeralla og en god håndfuld basilikum.... MUMS!

Havreboller

ca 12-15 stk
5 dl. koldt vand
25 g. gær
100 g havregryn
100 g. durum mel
400 g. hvedemel
1 tsk salt
½ dl olie

Gæren opløses i vandet og resten af ingredienserne tilsættes. Dejen æltes godt og grundigt. Gerne på maskine i ihvertfald 5 min. Hæver 1 time som minimum (eller natten over..) Med våde hænder formes bollerne der lægges på en bageplade. Efterhæver i ca. 20 min og drysses med mel. Bollerne skal bages i 8 min på 250 grader, hvorefter de får 20 min ved 200 grader.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare lækkert ud - noget bedre end den kedelige rugbrød jeg har med på madpakken.

    SvarSlet
  2. Ja, det er meget godt med lidt afveksling engang imellem :)

    SvarSlet