onsdag den 15. februar 2012

Børnevenlig aftensmad til to dage

Hos os er det utrolig populært med hjemmelavede pitabrød. Det er virkelig lette at lave, og smager så utrolig meget bedre end dem man køber færdiglavede.

Dem der bliver tilovers, plejer jeg at skære over og lave minipizzaer af dagen efter. Her er det nogle med skinke og nogle med kødsovs. Som man kan se på det sidste foto, har jeg lavet et fad med de børnevenlige minipizzaer uden dikkedarer, og et voksenfad pyntet med ruccolasalat cherrytomater og parmesan.
De er i øvrigt også et hit i madpakken!

Pitabrød:

(ca 10 stk)
3 dl lunken vand
15 g. gær
1 tsk salt
450 g hvedemel, gerne fuldkorn

Vand og gær røres sammen. Salt og mel tilsættes og dejen æltes igennem. Hæver lunt i ca 45 min.
Dejen slås ned og deles i 10 stykker. Rulles ud med en kagerulle på størrelse med en underkop og lægges på en bageplade. Efterhæver ca 5 min. Bages i 10 min ved 225 grader, på midterste ovnribbe.

En sikker vinder hver gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar